خانه های هوشمند

خانه های هوشمند

خانه های هوشمند

خانه های هوشمند

خانه های هوشمند
پژوهش بررسی و مطالعه خانه های هوشمند (Smart home)
بررسی و مطالعه خانه های هوشمند (Smart home)





کلمات کلیدی

پاورپوینت نظریه ارزش تقویتی انتظاری جولیان راتر.

پاورپوینت مروری بر چند کاربرد ماتریس نقاط قوت

نقاط ضعف

فرصت ها و تهدیدها (SWOT).

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

1975).

بررسی ارتباط دو مضمون ترکیب و تخریب در آثار دیوید هاکنی.

تبلیغات انبوه و نامحدود در تلگرام

پاورپوینت شرایط و مراحل ثبت اختراع

پاورپوینت بررسی معماری مسجد اسلامی مصر با گنبد تک پوسته

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

دوره جامع برندسازی و کسب درآمد از اینستاگرام

دریافت سکه رایگان و بینهایت برای بازی کوییز آف کینگز Quiz Of Kings .

کودک آزاری و ...)

(قربانیان تجاوز جنسی

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی..

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی .

طراحی سایت پخش زنده با php .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی (فصل دوم).

کد متلب propositionمدلسازی کالکتور خورشیدی

طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان .

پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش) .

نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی .

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

پاورپوینت مشکلات جنسی (طبقه بندی

علت شناسی

سنجش و درمان).

پاورپوینت کتاب زراعت عمومی تالیف کمال سادات اسمعیلان .

کد متلب حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی کوپل شده (ODE)

تالیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی

پیشرفت تحصیلی و متغیرهای زمینه ای اثرگذار بر آن
 

هدف از این تحقیق پیشرفت تحصیلی و متغیرهای زمینه ای اثرگذار بر آن می باشد.


مشخصات فایل
 

تعداد صفحات 64
حجم 73 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی


توضیحات کامل
 

هدف از این تحقیق پیشرفت تحصیلی و متغیرهای زمینه ای اثرگذار بر آن می باشد.

 

 

خانواده و پیشرفت تحصیلی 

نتایح بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که بخش بزرگی از تغییرات پیشرفت درسی به ویژه تغییرات توانایی های کلامی کودکان ناشی از تفاوت های محیط خانواده است. اگر چه مختصات خانواده از ابعاد گوناگونی چون ساختار ارزش های حاکم، نحوه انتظارات و توقعات والدین، روش های تربیتی، پایگاه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، شخصیت و منش والدین می تواند بر پیشرفت تحصیلی فرزندان تاثیر مثبت داشته باشد. اما مطالعات طولی بلوم (1964) حکایت از این دارد که آنچه والدین در تعامل خود با کودکان درخانواده انجام می دهند. عامل اصلی تعیین کننده ویژگی-های شخصیتی هستند، نه سطح درآمد یا میزان تحصیلات یا سایر خصوصیات مربوط به پایگاه اجتماعی آنان (سیف وهمکاران، 1360).ارزشی که والدین برای قلمروهای مختلف قائل اند، ارزش-های فرزندان را تحت تاثیر قرار می دهند. هم چنین ادراک والدین از توانایی های فرزندان در احساس کارآیی و انتظارات آن ها تاثیر مستقیم دارد (یاسائی، 1382).اگر انتظارات والدین با واقع بینی همراه باشد نه تنها اختلالی در رفتار کودکان به وجود نمی آورد بلکه در اغلب موارد به عنوان محرک اساسی، کودکان را به خلاقیت وا می-دارد و بالعکس (شریعتمداری، 1381).

 

 

 

هم چنین نگرش والدین در شکل گیری نگرش کودکان نسبت به تحصیل موثرند اینکه والدین با دانش آموزان چگونه برخورد می کنند در نگرش آن ها تاثیر می گذارد. والدین از طرق مختلف می توانند در پیشرفت تحصیلی فرزندان خود تاثیرگذار باشند. مهم ترین نقش آن ها، ایجاد محیطی (روانی یا عاطفی) آرام و مساعد و فراهم آوردن امکانات آموزشی مناسب است (بیابان گرد، 1377).یکی دیگر از عوامل مهم و موثر در انگیزش پیشرفت تحصیلی، روش تربیتی والدین است. انگیزش و پیشرفت دانش-آموزانی که والدین آنها روش انضباطی شان براساس تنبیه است و فرزندان خود را با اعمال و قواعد و مقررات سخت کنترل می کنند، کمتر از فرزندان والدینی است که با استفاده از تشویق و ترغیب فرزندان خود را هدایت می کنند (وینترباتام ، 1995 ؛ توکلی، 1376).

 

 

 

هر شیوه تربیتی که به فردیت کودکان تاکید دارد، به نظر می رسد موفقیت تحصیلی آن ها را افزایش می دهد. وقتی که روابط بین والدین و کودک موجب تشویق خوداتکایی و صمیمت شود، کودک هم خودش را در موقعیت های خارج از مدرسه فردی شایسته و کارآمد، احساس می کند و این منجر به استقامت و پشتکار در همه جنبه های زندگی می شود.استینبرگ  (1996)، خاطر نشان می کند که شیوه های فرزندپروری هم چنین بر نگرش و نوع تجزیه و تحلیلی که کودکان نسبت به موفقیت ها و شکست های خود در مدرسه دارند تاثیر می گذارد. کودکان خانواده های اقتداری، نگرش مثبت تری دارند، آن-ها مدعی هستند که با پشتکار و سخت کوشی می توانند موفق شوند. آن ها عدم موفقیت خود را به سعی و تلاش کم نسبت می-دهند. و وقتی که در مدرسه یا خارج از آن با یک موقعیت چالشی روبرو می شوند بیشتر احساس اطمینان می کنند که می-توان آینده را کنترل کرد. 

 

 

 


اما کودکان، والدین دارای شیوه های فرزندپروری استبدادی و سهل گیر، موفقیت ها و شکست های خود را به شرایط پائین، توانایی ها و شانس نسبت می دهند. این کودکان در مواقع مشکلات، نسبت به نتایج، بسیار نگران و عصبی می شوند و در انتخاب یک موقعیت سخت و آسان با تکلیف سخت و انتظار کم، نسبت به کودکان خانواده های اقتداری بیشتر موقعیت آسان و انتظارات کم را برمی گزینند (کیلی ، 1997).به طور خلاصه والدینی که شیوه تربیتی اقتداری را برای تربیت فرزندان شان به کار می گزیند و بیشتر گرم و حمایت کننده هستند تا تنبیه کننده، و در امور تحصیلی فرزندان-شان مشارکت می کنند، فرزندان بسیار موفق در امور تحصیلی خواهند داشت. (اعظمی رضائی نسب، 1389).


 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

تعریف نظری پیشرفت تحصیلی

تعریف عملیاتی پیشرفت تحصیلی

1-7-4- پیشرفت تحصیلی:    1
2-7- تعریف عملیاتی متغیرها    1
2-2-10- پیشرفت تحصیلی    20
2-2-10-1- تعریف پیشرفت تحصیلی    20
2-2-10-2- معیارهای پیشرفت تحصیلی    20
2-2-10-3- عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی    22
2-2-10-4- خانواده و پیشرفت تحصیلی    24
2-2-10-5- محیط آموزشی و پیشرفت تحصیلی    27
2-2-10-6- عوامل مخل در پیشرفت تحصیلی    27
2-2-10-7- اهمیت بررسی پیشرفت تحصیلی    28
2-2-10-8- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی    28
2-3- بخش دوم: پیشینه پژوهش    29
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    29
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    39


 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی